Tijdelijk gesloten. Voor dringende vragen en/of verzoeken, neem contact op met [email protected]

menu

Meestgestelde vragen

Het koopproces

Hoe kan ik een V-BIKE bestellen?

Dit kan op twee manieren: via de V-BIKE webshop en in de winkels van de aangesloten testlocaties. Via de webshop kan je je V-BIKE makkelijk bestellen door op de bestelknop te drukken. In de webshop kan je veilig en snel je betaling doen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden:

  1. iDEAL: Als je al je gewenste artikelen in de online winkelmand hebt geplaatst, kun je bij het afrekenen gemakkelijk via iDEAL betalen. Via iDEAL kan je met iedere bank in Nederland betalen vanaf je doorlopende bankrekening. 
  2. Creditcard: Bij het afrekenen kan je ook de betaaloptie creditcard aanvinken.
  3. Klarna SprayPay: Via de Klarna SprayPay is het mogelijk om je bestelling in maximaal 3 termijnen te betalen. Op deze manier kan je het betaalbedrag verspreiden, soms wel even fijn! Let er bij deze optie wel op dat er extra beveiligingsgegevens van je gevraagd kunnen worden en dat het extra kosten met zich mee kan brengen. 
  4. PayPal: Via de PayPal app is het ook mogelijk om een bestelling bij ons te plaatsen.

Hoelang bedragen de levertijden?

Gemiddeld bedraagt de levertijd 1 tot 3 werkdagen. Indien voorraden vanwege drukte op zijn kan de levertijd iets langer duren. Indien dit het geval is wordt dit duidelijk aangegeven voordat je het product bestelt. We doen altijd ons best om je bestelling zo snel mogelijk af te ronden. 

Kan ik een proefrit maken?

Jazeker! Dit kan altijd gratis en vrijblijvend bij een van onze testlocaties of via de proefritbus:

Testlocatie: Een proefrit kan je altijd gratis en vrijblijvend inplannen bij een van onze testlocaties. Kijk hier om te zien waar je een V-BIKE kunt testen bij jou in de buurt!

Proefrit bus: Onze E-BIKE adviseur kan gratis en vrijblijvend bij je aan huis langskomen met de V-BIKE die jij wilt testen. Neem contact op om te kijken wanneer hij bij jou in de buurt kan langskomen. We proberen altijd verschillende regio’s te combineren per rit. 

Is er een showroom mogelijkheid?

Ja, je kunt de verschillende V-BIKE modellen bekijken en testen bij onze aangesloten testlocaties. Bekijk hier waar de testlocatie zich bij jou in de buurt bevindt.

Hoe kan ik een afspraak voor een proefrit inplannen?

Bij een testcentrum: Bekijk hier waar een testcentrum bij jou in de buurt zit en neem contact op om gratis en vrijblijvend een proefrit in te plannen. 

Proefrit Bus: Neem contact op via de mail, via WhatsApp of bel om een afspraak in te plannen met de proefritbus. 

Waar moet ik op letten tijdens een testrit?

Tijdens een testrit zijn de volgende zaken van belang: 

  • Op/afstappen: Het is belangrijk dat je zonder moeite, gemakkelijk en comfortabel op en af kunt stappen van je E-BIKE. Dit maakt het gebruik van je E-BIKE veiliger en voorkomt eventuele beschadigingen aan je fiets. 
  • Zithouding: Het is belangrijk dat je ten alle tijde comfortabel kunt fietsen. Zorg er daarom tijdens de proefrit voor dat je met een rechte rug kunt fietsen en dat je zadel op heuphoogte staat. 
  • Veiligheid/Alertheid: Tot slot is het belangrijk dat je je ten alle tijde veilig voelt op een elektrische fiets. Vraag jezelf af A) Ben ik alert genoeg om de snelheid tot 25 km/u aan te kunnen, terwijl ik deelneem aan het verkeer op het fietspad. B) Is mijn reactievermogen snel genoeg om op tijd te kunnen remmen?

Hoelang is de garantie?

De garantie op al onze producten betreft 2 jaar. Indien er iets door productfalen stuk gaat zijn wij dus verantwoordelijk voor een goede en snelle reparatie. Eigen toegebrachte schade, schade door (overmatig) water en slijtage van onderdelen vallen logischerwijs niet onder de garantie. Bekijk voor meer info onze algemene voorwaarden.

Kan een V-BIKE geruild worden?

Retour: Je kunt een online aangeschafte V-BIKE binnen 2 weken na aanschaf kosteloos terugsturen, mits er niet meer dan 5 kilometer mee gefietst is en deze in originele verpakking met alle bijgeleverde onderdelen retour komt. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Inruilen: Wil je je oude V-BIKE inruilen voor een nieuwer of een ander model? Neem dan contact op via de mail [email protected], via WhatsApp of bel. Dan kijken wij wat we voor je kunnen doen!

Wat moet ik doen bij een defect?

Is er iets aan de hand met je V-BIKE? Doorloop dan de volgende stappen om het snel op te lossen!

  1. Bekijk hoofdstuk 5 ‘Troubleshooting’ in de handleiding van je fiets en bekijk of je jouw probleem kunt vinden. 
  2. Bekijk hoofdstuk 1 of hoofdstuk 4 van de handleiding om de oplossing van je probleem te vinden. Bekijk je liever een instructievideo? Kijk dan tussen onze service video’s om van onze servicemonteur te leren hoe je je probleem makkelijk kan verhelpen. 
  3. Kom je er niet uit via de handleiding en de service videos? Neem dan contact op met het V-BIKE servicecenter. Samen kijken we of we het kunnen regelen of we sturen onze servicemonteur bij je langs. 
  4. Raadpleeg voor meer info over service onze servicepagina.

Kan ik een V-BIKE zakelijk aanschaffen?

Ja dat kan! Klik bij het afrekenen op de optie ‘ik wil een factuur’ om de fiets zakelijk aan te schaffen.

Kan ik een V-BIKE via mijn werkgever of via fietsplan aanschaffen?

Jazeker, wij zijn aangesloten bij Nationale Fiets Projecten en wij kunnen via factuur verkopen. Hoe werkt dit? Ga eerst na of je werkgever is aangesloten bij Nationale Fiets Projecten of dat dit intern vanuit een potje wordt geregeld.

Aangesloten bij Nationale Fiets Projecten? Dan dien je via hun systeem een V-BIKE aan te schaffen. Je kunt ons vinden via rijwielzaak: V-BIKE met fietsbonnummer 5857. De gegevens bij de fiets kun je vanaf de fietspagina invullen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op!

Intern potje? Vraag dan voor of na het bestellen van de fiets aan dat je een factuur wilt ontvangen. Neem contact op via de mail, via WhatsApp of bel om een offerte te ontvangen die je vervolgens bij je werkgever kunt indienen. 

Kan ik meerdere V-BIKE modellen tegelijk aanschaffen?
  1. Jazeker, je kunt privé tot maximaal 5 fietsen bestellen. Ben je geïnteresseerd om zakelijk meer modellen tegelijk aan te schaffen voor gereduceerde tarieven? Neem dan contact op met ons via de mail, via WhatsApp of via de telefoon.

De modellen

Welke fiets is geschikt voor mijn behoefte?

Goede vraag, dit hangt van meerdere factoren af. Hieronder hebben we voor je opgeschreven welk model geschikt is per specifieke behoefte:

  1. Budget: Ons voordeligste model is de V-BIKE V1. Een eenvoudige, lichtgewicht en degelijke E-BIKE voor een aantrekkelijke prijs. 
  2. Comfort: Hecht je meer waarde aan rijcomfort omdat je bijvoorbeeld vaker langere afstanden gaat rijden? Dan is de V-BIKE RD8 de beste keuze. Met zowel voor- als achterschokdempers en de meest geleidelijke trapondersteuning, is dit de beste keuze. 
  3. Actieradius: Ben je op zoek naar de hoogste actieradius? Dan is de V-BIKE RD8 de beste keuze voor je. Met een radius van 70 tot wel 90 kilometer ben je ‘unstoppable’. 
  4. Snelheid: Ben jij op zoek naar de hoogst haalbare snelheid? Dan is de V-BIKE XR1 de keuze voor jou. Met de 750W motor trek jij iedereen bij het stoplicht er uit en als je de begrenzer verwijdert kan je tot 45km/u rijden. Het verwijderen van de begrenzer is echter niet legaal en op eigen risico. Je dient de fiets dan eerst officieel te registreren als speedpedelec. Zie link (https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/speed–pedelec).
Welke accessoires kan ik aanschaffen?

Bekijk de accessoirespagina om te kijken welke onderdelen we op voorraad hebben.

Kan ik de V-BIKE verzekeren?

Jazeker, dit kan bij iedere Nederlandse verzekeraar. Hiervoor heb je twee zaken nodig, het V-BIKE garantiebewijs en een slotnummer met een ART2, ART3 of ART4 goedkeuring. Het garantiebewijs ontvang je standaard na het aanschaffen van je V-BIKE en het slotnummer krijg je bij het aanschaffen van een slot of kan je gebruiken indien je al een goedgekeurd slot hebt. 

Kan er iemand bij mijn V-BIKE achterop?

Afhankelijk van het gewicht van de bijrijder kan er iemand achterop. Het maximale draaggewicht van de V1 en de RD8 is 40kg, geschikt voor een kind. De XR1 heeft een stevigere bagagedrager die een gewicht van 70kg aankan. 

Hoe kan ik mijn V-BIKE op slot zetten?

De V-BIKE modellen zijn niet standaard uitgerust met een slot. Deze kan je bijbestellen via de webshop bij accessoires of aanschaffen bij een van onze testcentra. Let op dat je voor het afsluiten van een verzekering een ART2, ART3 of ART4 slot nodig hebt. 

Vanaf welke leeftijd is een V-BIKE geschikt?

Voor E-bikes geldt geen minimale leeftijd. Het is echter wel belangrijk dat de bestuurder met de voeten bij de grond kan komen om veilig aan het verkeer te kunnen deelnemen.

Tot welk gewicht kan de V-BIKE gebruikt worden?

Dit verschilt per model. Zie hierbij de maximale draaggewichten per model: 

Onderhoud / service

Hoe onderhoud ik mijn V-BIKE het beste?

Het tijdig onderhouden van je V-BIKE zorgt voor een langere levensduur. Bekijk hoofdstuk 4 in de handleiding van jouw V-BIKE model om het onderhoudsschema te raadplegen en om de uit te voeren stappen door te lezen. Bekijk daarnaast hier onze algemene onderhoudsvideo. 

Wat moet ik doen bij een defecte V-BIKE?

Is er iets aan de hand met je V-BIKE? Doorloop dan de volgende stappen om het snel op te lossen!

  1. Bekijk hoofdstuk 5 ‘Troubleshooting’ in de handleiding van je fiets en bekijk of je jouw probleem kunt vinden. 
  2. Bekijk hoofdstuk 1 of hoofdstuk 4 van de handleiding om de oplossing van je probleem te vinden. Bekijk je liever een instructievideo? Kijk dan tussen onze service video’s om van onze servicemonteur te leren hoe je je probleem makkelijk kan verhelpen. 
  3. Kom je er niet uit via de handleiding en de service videos? Neem dan contact op met het V-BIKE servicecenter. Samen kijken we of we het kunnen regelen of we sturen onze servicemonteur bij je langs. 
  4. Raadpleeg voor meer info over service onze servicepagina.

Welke defecten vallen er onder garantie en welke niet?

Indien er iets door productfalen stuk gaat zijn wij verantwoordelijk voor een goede en snelle reparatie. Eigen toegebrachte schade, schade door (overmatig) water en slijtage van onderdelen vallen logischerwijs niet onder de garantie. Bekijk voor meer informatie hierover onze algemene voorwaarden.

Productie

Waar worden de V-BIKE modellen en de accessoires geproduceerd?

Onze producten worden voornamelijk in Europa, Turkije en gedeeltelijk in China bij onze partners geproduceerd. Wij werken uitsluitend met leveranciers die gewend zijn om producten volgens de Europese kwaliteitsnormen en de benodigde keurmerken te kunnen maken. Daarnaast vinden we het fijn om korte lijntjes met hen te onderhouden zodat we samen de beste producten kunnen ontwikkelen en zaken voor onze klanten kunnen regelen. 

Veiligheid

Hoe veilig is mijn V-BIKE?

Alle V-BIKE modellen voldoen aan de Europese EN15194:2017 certificeringen en zijn dus meer dan veilig. Echter, het is wel belangrijk dat je de fiets goed onderhoudt en dat je de remweg en de afstelling van de remmen goed bijhoudt. Raadpleeg hoofdstuk 4 van de handleiding behorend bij jouw V-BIKE model om de uit te voeren onderhoudswerkzaamheden te bekijken. Bekijk daarnaast onze onderhoudsvideo hier.

Remmen: hydraulisch v.s. mechanisch

De V-BIKE modellen zijn uitgerust met mechanische of hydraulische remmen. Bij mechanische remmen wordt de rem bediend door een staaldraadje en bij hydraulische remmen door middel van oliedruk. Het verschil tussen beide remsystemen is dat de hydraulische rem meer gedoseerd remt, sterker remt en minder snel slijt in vergelijking met de mechanische rem. Op lange termijn zorgt de hydraulische rem dus voor een veiliger gebruik van de E-bike. Wees gerust, met mechanische remmen kan je zeker veilig fietsen, maar hydraulische remmen zijn sterker en gaan langer mee. 

Elektronica

De elektronische systemen van de V-BIKE modellen zijn, net zoals de andere onderdelen, onder strenge Europese veiligheidseisen ontwikkeld. Hierbij is het wel belangrijk dat je met onderdelen zoals de accu goed omgaat. Het is belangrijk deze niet bloot te stellen aan vuur,  temperaturen boven de 50 graden Celsius en water. Raadpleeg hoofdstuk 2 van de handleiding van ieder V-BIKE model voor meer informatie over batterijverzorging. 

Waar moet ik op letten tijdens een testrit?

Tijdens een testrit zijn de volgende zaken van belang: 

  • Op/afstappen: Het is belangrijk dat je zonder moeite, gemakkelijk en comfortabel op en af kunt stappen van je E-BIKE. Dit maakt het gebruik van je E-BIKE veiliger en voorkomt eventuele beschadigingen aan je fiets. 
  • Zithouding: Het is belangrijk dat je ten alle tijde comfortabel kunt fietsen. Zorg er daarom tijdens de proefrit voor dat je met een rechte rug kunt fietsen en dat je zadel op heuphoogte staat. 
  • Veiligheid/Alertheid: Tot slot is het belangrijk dat je je ten alle tijde veilig voelt op een elektrische fiets. Vraag jezelf af A) Ben ik alert genoeg om de snelheid tot 25 km/u aan te kunnen, terwijl ik deelneem aan het verkeer op het fietspad. B) Is mijn reactievermogen snel genoeg om op tijd te kunnen remmen?

Bandengrip

Voldoende grip op de weg is uitermate belangrijk voor de veiligheid van het fietsen met een E-BIKE. Zorg ervoor dat de banden een minimale spanning van 2 bar hebben en dat er minimaal 1mm profieldiepte op de band aanwezig is. Raadpleeg hoofdstuk 4 in de handleiding van ieder V-BIKE model voor uitgebreide informatie of bekijk hier de algemene V-BIKE servicevideo op onze website. 

Algemene service voor veiligheid

Het periodiek uitvoeren van service is van belang om de veiligheid van het gebruik van je E-BIKE te behouden. Het periodiek bijstellen van de rem, het smeren van de ketting en de tandwielen en het controleren van de banden houden je elektrische fiets veilig. Raadpleeg hoofdstuk 4 in de handleiding van ieder V-BIKE model voor uitgebreide informatie of bekijk de algemene V-BIKE servicevideo op onze website.

Proefrit aanvragen

Aanvragen worden binnen 24 uur verwerkt. Aan geplaatste aanvragen kunnen geen rechten worden ontleend.